دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
زط

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی ناصریان امام جمعه موقت آران و بیدگل با بیان اینکه اربعین زمینه ساز ظهور است، گفت: این تجمع خودجوش هرساله پرقدرت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و انشاالله زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی موعود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام شیخ علی ناصریان امام جمعه موقت آران و بیدگل در شام اربعین حسینی در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی بن ابیطالب علیهم‌السلام گفت: پیاده روی نمادین اربعین، جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی و نماد عزتمندی مسلمانان است. این کنگره عظیم نمایش اقتدار شیعیان و اتحاد مسلمانان است.

وی افزود: اجتماع بزرگ اربعین و حضور همه انسان‌ها با هر دین و مذهبی می‌تواند مقدمه ظهور مهدی موعود (عج) از نسل امام حسین (ع) باشد.

حجت الاسلام ناصریان تصریح کرد: در روایت‌های زیادی از ائمه معصومین بر زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده تأکید شده است؛ امام صادق (ع) در این باره فرمودند «کسی که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر امام حسین (ع) باشد اگر پیاده به زیارت برود خداوند به هر قدمی که بر می‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او پاک می‌کند»؛ و در روایت دیگری از امام حسن عسکری (ع) وارد شده که «زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مؤمن است».

وی ادامه داد: این راهپیمایی که در قالبی ساده و به‌ دور از هرگونه خشونت و تعرض به دیگر فرق اسلامی، و با پرچم واحد حسینی، اقتدار شیعیان را به نمایش می‌گذارد و نمونه عینی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز حکومت جهانی ولیعصر (عج) در زمانه در عصر کنونی را به تصویر می‌کشد.

امام جمعه موقت آران و بیدگل تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم که هر سال موج شایع پراکنی‌ها، دروغ‌ها، اتهام‌ها و تبلیغات و تهدیدها و تفرقه انگیزی‌های دشمنان جهت جدایی مسلمانان از اربعین حسینی بیشتر و به موازات شور و شعور مردم حسینی دوست دنیا به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین روبه افزایش است.

گفتنی است؛ امامزاده عظیم الشان محمد هلال بن علی (ع) از جمله امامزاده های شاخص استان اصفهان است که حرم مطهرش در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه این استان واقع شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha